Wat is een cookie?

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website [en/of Flash-applicaties] wordt meegestuurd en door uw browser op uw harde schrijf van uw computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden.

Gebruik van permanente cookies Gebruik van sessie cookies Tracking cookies van onszelf Tracking cookies van onze adverteerders Google Analytics Social Media interactie Recht op inzage en correctie of verwijdering van jouw gegevens In- en uitschakelen van cookies en verwijdering daarvan Verwijderen van tracking cookies geplaatst door derden. Meer informatie over cookies?
www.siteworks.nl vraagt u éénmalig om het gebruik van cookies toe te staan. Meer informatie  

Zoekmachine optimalisatie kun je zelf in Siteworks CMS

Als beheerder kun je zelf de nodige acties ondernemen in het CMS om je pagina's te optimaliseren!

U bevindt zich hier : SEOOptimaliseren of Adverteren?

Optimaliseren of Adverteren

SEO vs SEA

Een belangrijk onderscheid kan worden gemaakt tussen 'Search Engine Optimization' (SEO) en 'Search Engine Advertising' (SEA). De meestgestelde vraag is welke van de twee het beste werkt. Afhankelijk van het doel van je website kun je een keuze maken: één van de twee of beide?

Betaalde doorkliks

Traditionele (denkende) marketing bedrijven zijn hoofdzakelijk geïnteresseerd in meetbare resultaten. Deze zijn het eenvoudigst te krijgen via de betaalde doorkliks zoals die uit het Adwords programma van Google. De mate waarin een bepaalde advertentie de omzet beïnvloed en hoe deze tot stand komt is in dergelijk programma's perfect te meten. Dit wil echter niet zeggen dat dit de juiste of de beste manier is. Daarnaast is de inzet van dergelijke programma's niet kosteloos: er zijn zoekwoordcombinaties die per klik euro's van het budget afsnoepen....

Hogere ROI bij SEO

De resultaten bij organische of natuurlijke zoekmachineoptimalisatie zijn wat ingewikkelder te meten. Daarom wordt deze methode lang niet altijd ingezet bij een optimalisatieslag voor een website. Of dit altijd verstandig is valt te bezien: deze wijze van optimalisatie is meestal zeer effectief qua kosten en baten. De klikratio van natuurlijke resultaten in de zoekmachines ligt namelijk veel hoger dan de betaalde resultaten. Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is daarom een belangrijk onderdeel van de algehele optimalisatie van een website.

Investering in tijd of geld

Zowel betaalde zoekmachine advertenties als organische zoekmachineoptimalisatie kosten geld, er wordt immers tijd geïnvesteerd in beide methodes (naast het budget dat de advertentieplaatsingen kosten). Het bijhouden van de behaalde resultaten is een belangrijk onderdeel om doelgericht beslissingen te nemen in de te volgen webstrategie, er is geen directe noodzaak om beide methodes te gebruiken om een succesvol resultaat te boeken in de zoekmachines. Met de organische resultaten alleen kunnen al prima resultaten worden geboekt, gewoon door de regels te volgen en logisch na te denken.

Afhankelijk van het doel van je website kan er een weloverwogen keuze gemaakt worden voor de juiste aanpak. Vooral bij commercieel gedreven websites zijn de belangen hoog. Wanneer de benodigde trefwoorden minder uniek zijn en daarmee de kans om in de organische resultaten te scoren kleiner wordt, biedt SEA de mogelijkheid om met de gewenste trefwoorden te adverteren en te scoren