Wat is een cookie?

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website [en/of Flash-applicaties] wordt meegestuurd en door uw browser op uw harde schrijf van uw computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden.

Gebruik van permanente cookies Gebruik van sessie cookies Tracking cookies van onszelf Tracking cookies van onze adverteerders Google Analytics Social Media interactie Recht op inzage en correctie of verwijdering van jouw gegevens In- en uitschakelen van cookies en verwijdering daarvan Verwijderen van tracking cookies geplaatst door derden. Meer informatie over cookies?
www.siteworks.nl vraagt u éénmalig om het gebruik van cookies toe te staan. Meer informatie  

Zoekmachine optimalisatie kun je zelf in Siteworks CMS

Als beheerder kun je zelf de nodige acties ondernemen in het CMS om je pagina's te optimaliseren!

U bevindt zich hier : SEOLandingpage

Landingpages

Een landingspage is de webpagina waar de bezoeker terecht kan na het klikken op het resultaat van de zoekopdracht.

Bij een goed geïndexeerde website zou dit dus werkelijk iedere pagina uit de website kunnen zijn. In de praktijk is die kans echter niet zo groot.

De gedachte achter landingpages

Landingpages of landingspagina's bevatten inhoud die sterk geoptimaliseerd is voor een groep trefwoorden of bijvoorbeeld een product. Wanneer bezoekers op een geoptimaliseerde pagina terechtkomen en deze webpagina dus volledig voldoet aan de zoekopdracht die gegeven is, dan zal deze bezoeker in de eerste instantie niet wegklikken, maar de website verder bekijken of actie ondernemen.

Het is verstandig om passende landingpages te maken wanneer SEA gebruikt wordt. De advertenties in de zoekmachine zijn, als het goed is, geoptimaliseerd voor bepaalde trefwoorden. Wanneer de bezoeker op een advertentie klikt verwacht deze op een pagina terecht te komen die aan de zoekopdracht voldoet. Wanneer er dus met meerdere advertenties bij de zoekmachine geadverteerd wordt, moeten deze ook geoptimaliseerde landingpages krijgen om het maximale resultaat te behalen!

Geland en... actie!

Vaak worden landingpages actiematig ingezet. De kracht van de landingpage moet de bezoeker overhalen tot actie.

De actie kan bijvoorbeeld bestaan uit:

  • Een speciale aanbieding aankopen
  • Een formulier aanbieden om een leads te genereren
  • Abonnees te werven voor de nieuwsbrief.

De kracht van de landingspage wordt bepaald door de volgende factoren:

  • Overzichtelijkheid
  • Leesbaarheid
  • Passende afbeeldingen bij de gewenste actie
  • Eenvoudig tot actie overgaan
  • De inhoud sluit exact aan bij de gebruikte zoekterm