Siteworks actueel

Kijk hoe anderen gebruik maken van Siteworks Web Content Management Systeem

iDEAL problemen bij ABN AMRO

Sinds woensdagochtend zijn er problemen met iDEAL betalingen welke alleen effect heeft op klanten van ABN AMRO internet bankieren. Dit houdt in dat de iDEAL transacties welke gedaan worden via de ABN AMRO in eerste instantie de status OPEN krijgen en na ongeveer 20 minuten pas de OK of ERR status krijgen. De klant/eindgebruiker krijgt een error pagina na afronding van de betaling.

Wat is de oorzaak hiervan:
ABN AMRO heeft dinsdagnacht een update uitgevoerd op hun online bankieren platform. Sinds deze update krijgt Siteworks verkeerde aanvraag gegevens door voor iDEAL transacties. Op het moment dat er een iDEAL transactie afgerond wordt via ABN AMRO, wordt deze niet door het Siteworks systeem herkend. Pas na (automatische) navraag bij de bank kan deze transactie akkoord krijgen. Dit probleem treedt alleen op bij accounthouders van ABN AMRO.

De oplossing:
Siteworks is momenteel in overleg met ABN AMRO over oplossingen voor dit probleem. Elke mogelijke oplossing betekent in ieder geval een technische aanpassing aan de zijde van ABN AMRO.

Siteworks is daarom mede afhankelijk van ABN AMRO en stelt alles in het werk om implementatie van betreffende oplossingen zo spoedig mogelijk door te voeren.     

12-08-2010
terug

Wilt u een eigen App?