Siteworks maakt website beheer eenvoudig

Met Siteworks CMS kunt u eenvoudig uw eigen website, webshop of e-mailcampagnes beheren.

U bevindt zich hier : HelpTipsGebruikersvriendelijkheid

Gebruikersvriendelijkheid

Om het de bezoekers zo gemakkelijk mogelijk te maken op uw website, is het handig om u van te voren een aantal dingen af te vragen:

  • Op wie richt u zich met uw website?

Voor welke doelgroep schrijft u uw teksten? Stem in de teksten uw taalgebruik aan op de doelgroep. Kies overal voor dezelfde aanspreekwijze, "u" of "je".

  • Naar welke informatie zullen de bezoekers van uw website op zoek zijn? En kan de bezoeker deze informatie eenvoudig vinden?

De informatie waarvan u weet dat de bezoekers er vaak naar zullen zoeken dient op een envoudig toegankelijke plaats in uw website te worden geplaatst. U kunt gebruik maken van bijv. Google Analytics om te kijken of uw bezoekers ook inderdaad

  • Wordt de bezoeker voldoende uitgenodigd tot actie?

Naast het verschaffen van informatie aan uw bezoekers, is een website ook een belangrijk middel om contact te krijgen met (potentiële) klanten. Op verschillende plaatsen kunt u uitnodigen om contact op te nemen. Het is belangrijk om juist voldoende informatie te geven om de bezoeker nieuwsgierig te maken naar uw producten en dienstverlening, opdat ze contact met u op zullen nemen voor meer informatie of een exacte prijsopgaaf.

Indien u uw producten online verkoopt met de Webshop Module van Siteworks, is het belangrijk om de producten goed te benoemen en een volledige beschrijving te geven. Op die manier is het voor de bezoeker gemakkelijker om te vinden waar hij naar op zoek is. Bovendien vergroot de nauwkeurige omschrijving van uw product de kans dat een bezoeker die uw webshop via een zoekmachine heeft gevonden ook daadwerkelijk de aankoop zal doen. Biedt de bezoeker datgene dat u te bieden heeft, niet meer en niet minder.

  • Hoe kan de bezoeker contact opnemen?

 Zijn het contactformulier, mail en andere contactgegevens eenvoudig te vinden? Soms kan het handig zijn om een webformulier te gebruiken. Op die manier kunt u gerichte informatie vragen aan uw bezoekers om eventuele afhandeling van de informatieaanvraag efficiënter te laten verlopen.