Wat is een cookie?

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website [en/of Flash-applicaties] wordt meegestuurd en door uw browser op uw harde schrijf van uw computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden.

Gebruik van permanente cookies Gebruik van sessie cookies Tracking cookies van onszelf Tracking cookies van onze adverteerders Google Analytics Social Media interactie Recht op inzage en correctie of verwijdering van jouw gegevens In- en uitschakelen van cookies en verwijdering daarvan Verwijderen van tracking cookies geplaatst door derden. Meer informatie over cookies?
www.siteworks.nl vraagt u éénmalig om het gebruik van cookies toe te staan. Meer informatie  

Zoekmachine optimalisatie kun je zelf in Siteworks CMS

Als beheerder kun je zelf de nodige acties ondernemen in het CMS om je pagina's te optimaliseren!

U bevindt zich hier : SEODirect aan de slag!

Direct aan de slag met SEO

Je kunt zeggen dat hoogwaardige inhoud (de zogenaamde 'content') het belangrijkste is voor de website. Als dit gecombineerd wordt met een duidelijke structuur kunnen er al snel goede zaken gedaan worden met de zoekmachines.

Content

Zoekrobots zoeken naar de best passende inhoud voor hun gebruikers  Goede inhoud is dan van het hoogste belang. Bij het schrijven en plaatsen van content moet er dan ook met een aantal zaken rekening gehouden worden:

  • Keyword dichtheid: zorg ervoor dat de tekst gaat over de trefwoorden die belangrijk zijn bij de betreffende pagina. Deze trefwoorden moeten voorkomen in de tekst en in de koppen.
  • De title tag: ook de titel van de pagina moet aansluiten bij de trefwoorden die belangrijk zijn op de pagina.
  • Het juiste gebruik van headers: verwerk de trefwoorden ook in de koppen (H1, H2 en H3)
  • Gebruik HTML opmaak:  Zo weegt tekst tussen <H1> tags binnen websites zwaarder dan tekst tussen paragraph - <p> - tags.

Adverteren bij zoekmachines: do or don't?

Veel bedrijven spenderen veel geld aan zoekmachine advertenties zoals Google Adwords, ze geven de inhoud van hun website echter te weinig aandacht. Als je goed gevonden wilt worden is passende, unieke content dan ook een vereiste. Lees meer bij 'optimaliseren of adverteren?'

Wil je weten hoe je hiermee direct aan de slag kunt in Siteworks CMS? Kijk dan bij SEO in Siteworks.