Wat is een cookie?

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website [en/of Flash-applicaties] wordt meegestuurd en door uw browser op uw harde schrijf van uw computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden.

Gebruik van permanente cookies Gebruik van sessie cookies Tracking cookies van onszelf Tracking cookies van onze adverteerders Google Analytics Social Media interactie Recht op inzage en correctie of verwijdering van jouw gegevens In- en uitschakelen van cookies en verwijdering daarvan Verwijderen van tracking cookies geplaatst door derden. Meer informatie over cookies?
www.siteworks.nl vraagt u éénmalig om het gebruik van cookies toe te staan. Meer informatie  

Zoekmachine optimalisatie kun je zelf in Siteworks CMS

Als beheerder kun je zelf de nodige acties ondernemen in het CMS om je pagina's te optimaliseren!

U bevindt zich hier : SEOSEO goed en slecht

SEO goed en slecht

SEO bedrijven kunnen een waardevolle dienstverlening bieden voor je website. Helaas zijn er ook in deze bedrijventak veel slechten onder de goeden.

Het verschil tussen goede en slechte SEO wordt ook wel aangegeven als 'White Hat SEO' (goed) en 'Black Hat SEO' (fout). Hieronder enkele kenmerken van beide:

White Hat SEO

Google heeft een aantal SEO-richtlijnen opgesteld die het predikaat 'White hat SEO' hebben meegekregen.  

Dit zijn toegestane technieken en mogelijkheden om pagina's te optimaliseren. 

White hat SEO-tips

  • Gebruik van trefwoorden in de domeinnaam
  • Gebruik van trefwoorden in de titel van een pagina (iedere unieke pagina een eigen unieke titel)
  • Gebruik van trefwoorden in heading tags (<h1> , <h2> , <h3>)
  • Gebruik van trefwoorden in de paginanaam van een URL
  • Geen dynamic page parameters in een URL
  • Beperkte paddiepte in een URL, bij voorkeur maximaal 3 folders diep
  • Gebruik van trefwoorden in de "ALT"-tag van afbeeldingen
  • Gebruik van trefwoorden in de body text van een pagina
  • Gebruik van trefwoorden in de ankerteksten van (interne) hyperlinks

Black Hat SEO

Er bestaan veel websites en aanbieders die de zoekresultaten van zoekmachines in hun voordeel proberen te beïnvloeden door gebruik te maken van technieken en mogelijkheden die niet toegestaan zijn. 

Een veelgehoorde truc is het plaatsen van trefwoorden in dezelfde kleur als de achtergrondkleur van de pagina, zodat bezoekers deze woorden niet zien maar de zoekrobot wel.

Ook worden door sommige partijen speciale landingspages ontwikkeld die alleen voor de zoekmachine gemaakt zijn. Hierbij wordt de bezoeker omgeleid naar de 'echte' pagina d.m.v. javascript.

Verleiding

Deze en andere trucs werken vaak maar even, totdat de zoekmachines een manier heeft om deze methodes tegen te gaan. Daarnaast wordt er hard opgetreden tegen deze praktijken. Verwijdering uit de zoekindex  voor een bepaalde tijd is een voorbeeld hiervan.

Laat je daarom niet verleiden tot Black Hat SEO en ga gewoon aan de slag met de White Hat mogelijkheden: deze bieden optimale resultaten voor een lange periode!

Garantie op topposities? Op nr. 1 in Google? Altijd in de top 5?

Mooie beloftes en nog betere resultaten worden je via allerlei advertenties, websites of zelfs mailings toegeroepen. De aanbieders  maken misbruik van de onkunde die over deze materie bestaat. Daar spelen ze handig op in met mooie aanbiedingen, soms zelfs met ongeoorloofde technieken.

Deze garanties zijn echter met de toegestane mogelijkheden om websites te promoten NOOIT te geven!