Wat is een cookie?

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website [en/of Flash-applicaties] wordt meegestuurd en door uw browser op uw harde schrijf van uw computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden.

Gebruik van permanente cookies Gebruik van sessie cookies Tracking cookies van onszelf Tracking cookies van onze adverteerders Google Analytics Social Media interactie Recht op inzage en correctie of verwijdering van jouw gegevens In- en uitschakelen van cookies en verwijdering daarvan Verwijderen van tracking cookies geplaatst door derden. Meer informatie over cookies?
www.siteworks.nl vraagt u éénmalig om het gebruik van cookies toe te staan. Meer informatie  

Zoekmachine optimalisatie kun je zelf in Siteworks CMS

Als beheerder kun je zelf de nodige acties ondernemen in het CMS om je pagina's te optimaliseren!

U bevindt zich hier : SEOPopulariteitsfactor

Populariteitsfactor

On-page en Off-page factoren

Een belangrijk punt zijn de 'on-page' en 'off-page' factoren. Oftewel factoren die in de website en buiten de website hun invloed hebben.

De tekstfactor en indexatiefactor bevinden zich in de website en vormen daar dus een belangrijk doel voor optimalisatie. De populariteitsfactor ligt buiten de website. Een deel van de populariteitsfactor wordt bepaald door de usability van de website. Hierin spelen navigatie, downloadtijden, en het design een rol.

Populariteitsfactor beïnvloeden

De populariteitsfactor bepaalt of de zoekrobot pagina's van de website belangrijker vindt dan pagina's van andere websites met een vergelijkbare tekstcomponent (inhoud). Wanneer je website unieke en hoogwaardige content heeft, is de kans aanwezig dat de populariteitsfactor omhoog gaat. Er zijn echter meer mogelijkheden om deze factor positief te beïnvloeden.

Linkpopulariteit

Hoe meer mensen er, via andere websites, op de website komen, hoe hoger de populariteit van de website wordt. Hoe invloedrijker de bron van de verwijzing naar de website is, hoe populairder de website wordt.

In het kort 2 factoren die de linkpopulariteit van de website beïnvloeden. Het aantal links naar een bepaalde pagina in de site bepaald over het algemeen de populariteitsfactor.

Er zijn een aantal aandachtspunten:

  • De populariteit van de website die de link plaatst bepaalt de waarde van de likpopulariteit van de pagina op je eigen website.
  • Kunnen de extern geplaatste links ook werkelijk door de zoekrobot geindexeerd worden?
  • Hoe minder koppelingen op de verwijzende pagina hoe beter.
  • Hoe hoger de relevantie van de verwijzende pagina is met jou webspagina hoe beter. Een koppeling vanaf een website met vergelijkbare content weegt zwaarder dan 'zomaar' een koppeling.

Internetgidsen

Er bestaan vele soorten en types internetgidsen. Door je website bij verschillende gidsen aan te melden kan de linkpopulariteit verhoogd worden.

Door de ruime keuze aan internetgidsen is het belngrijk om hierin een relevante keuze te maken. Ook is er een ander belngrijk verschil: betaalde en gratis internetgidsen. Ook de zoekrobots gebruiken vaak internetgidsen als beginpunt voor indexatie.

Denk bij de aanmelding bij internetgidsen aan het volgende:

  • Kies de best passende categorie
  • Zorg voor een passende titel
  • Met een bijpassende omschrijving

Selecteer een passende internetgids:

  • Startpaginadochters
  • Yahoo Directory
  • Dmoz Directory
  • Startkabel

Persberichten en online nieuwsbrieven

Stuur persberichten naar bekende branche journalisten. Via journalisten databases kunnen persberichten over je website verspreid worden.

Bekende persbericht databases:

  • Persbericht.com
  • ANP pers support
  • Nieuwsbank

Met je eigen online nieuwsbrief kan het aantal abonnees vanzelf verder groeien. Zorg voor aanmeldingsformulieren en links op de website. Eventueel kan een printcampagne (drukwerkdistributie) extra aandacht aan de website schenken.

Een bijkomend voordeel van een printcampagne is de grotere vrijheid in bijvoorbeeld ongeadresseerde verspreiding. In de postwereld bestaat er immers nog geen spamverbod.

Sponsormogelijkheden

Ook sponsoring met de plaatselijke sportverenigingen bieden koppelings mogelijkheden. Hiermee wordt de online populariteit uiteraard vergroot.

In een sponsorcontract is er vaak ruimte om de mogelijkheid voor een dergelijke link op te nemen.