Wat is een cookie?

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website [en/of Flash-applicaties] wordt meegestuurd en door uw browser op uw harde schrijf van uw computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden.

Gebruik van permanente cookies Gebruik van sessie cookies Tracking cookies van onszelf Tracking cookies van onze adverteerders Google Analytics Social Media interactie Recht op inzage en correctie of verwijdering van jouw gegevens In- en uitschakelen van cookies en verwijdering daarvan Verwijderen van tracking cookies geplaatst door derden. Meer informatie over cookies?
www.siteworks.nl vraagt u éénmalig om het gebruik van cookies toe te staan. Meer informatie  

Zoekmachine optimalisatie kun je zelf in Siteworks CMS

Als beheerder kun je zelf de nodige acties ondernemen in het CMS om je pagina's te optimaliseren!

U bevindt zich hier : SEO

SEO: Search Engine Optimization

Zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie is een veelgebruikte en -gehoorde term. Het betekend kort gezegd: het optimaliseren van je website, zodat zoekmachines op een effectieve wijze alle pagina's van je website kunnen beoordelen (ranking). Het oordeel dat de zoekrobots over je pagina's hebben, wil je natuurlijk zoveel mogelijk kunnen sturen en beïnvloeden.

3 belangrijke factoren

De factoren die bepalen hoe hoog de positie in de organische zoekmachineresultaten zal worden zijn vereenvoudigd te verdelen in 3 hoofdpunten:

  1. Indexatiefactor: Hoe goed kan de inhoud gelezen worden door de zoekrobot. Grotendeels bepaald door de techniek van de website en wijze waarop de inhoud (content) is geplaatst.
  2. Tekstfactor: Hoe relevant de inhoud van de bewuste pagina is. Hoe relevanter de tekst is voor een zoekwoord (keyword) of beter, een combinatie van verschillende gerelateerde zoekwoorden, hoe belangrijker de zoekrobot de pagina zal vinden ten opzichte van concurrerende pagina's.
  3. Populariteitsfactor: Hoe belangrijk de zoekrobot de pagina vindt ten opzichte van concurrerende pagina's waarvan de tekstfactor gelijk is.

Hoe de verschillende factoren beoordeeld worden, verschilt per zoekmachine.

Hoe zoekmachines zoals Google precies hun Search Ranking factoren bepalen is onbekend. De werkwijze wordt ook regelmatig aangepast. Dit gebeurt hoofdzakelijk geautomatiseerd aan de hand van een aantal factoren waaraan een waarde wordt toegekend. Van bijvoorbeeld Google is bekend dat deze meer dan 200 factoren hanteert. Globaal kun je zeggen dat de bovengenoemde 3 factoren hierbij het meest belangrijk zijn.