Siteworks actueel

Kijk hoe anderen gebruik maken van Siteworks Web Content Management Systeem

Duidelijk informeren helpt

Regelmatig komen we websites tegen waar je moet zoeken naar contactinformatie als openingstijden, telefoonnummers of e-mailadressen.

Voorkomen dat je bezoekers 'de rode kaart trekken' is meestal eenvoudig.

Eerlijk en open zaken doen

Iedereen zoekt naar betrouwbare bedrijven om zaken mee te doen. Zowel zakelijk als particulier ligt dit erg voor de hand. Toch zijn er veel bedrijven die op hun website contactgegevens verstoppen en/of niet duidelijk vertellen wat ze met verzamelde data als bezoekersgegevens en e-mailadressen van nieuwsbrieven doen.

Wees duidelijk

Het beste is om gewoon duidelijk te zijn. Hierbij een paar tips:

  • Gebruik duidelijke menupunten als 'contact' of 'over ons'
  • Vermeld duidelijk bedrifsgegevens als adres, telefoonnummer en KvK
  • Vertel wanneer je telefonisch bereikbaar bent

Informeer bij het gebruik van e-mail nieuwsbrieven ook over:

  • Wat de abonne kan verwachte wanner er een abonnement op de nieuwsbrief wordt genomen.
  • Hoe vaak de nieuwsbrief wordt gestuurd
  • Wat de aard van de nieuwsbrief is (informatief, commercieel, etc.)
  • Of de adresgegevens aan derden worden gegeven

Bij een webshop is duidelijkheid vooral in het bestelproces van belang:

  • Vertel bij iedere stap in het order/betaalproces wat je van de bezoeker verwacht
  • Houd de hulpteksten duidelijk, kort en bondig
  • Geef uitleg bij de betaalopties
  • Vertel over garantiemogelijkheden en retourzendingen

Overzichtelijk of creatief

Laat je niet onnodig verleiden door een weliswaar fraai design, dat voor de gemiddelde bezoeker een zoekplaatje is. Denk aan de verwachtingen van je bezoeker en probaar daar, zowel in vormgeving als gebruiksgemak, rekening mee te houden.

Bezoekers nemen nu eenmaal niet de tijd om lang te zoeken naar voor de hand liggende gegevens. De site van de concurrentie kamt dan sneller in beeld.

Hulp nodig?

Laat voor slechts €99,- je website beoordelen door de vakmensen van Hardworks. Ze analyseren je website op belangrijke onderdelen en vatten dit samen in een overzichtelijke rapportage, waarmee je direct aan de slag kunt!
Bel voor meer informatie met Dennis Oosting.
30-06-2010
terug