Wat is een cookie?

Wij maken op deze website gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website [en/of Flash-applicaties] wordt meegestuurd en door uw browser op uw harde schrijf van uw computer wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers teruggestuurd worden.

Gebruik van permanente cookies Gebruik van sessie cookies Tracking cookies van onszelf Tracking cookies van onze adverteerders Google Analytics Social Media interactie Recht op inzage en correctie of verwijdering van jouw gegevens In- en uitschakelen van cookies en verwijdering daarvan Verwijderen van tracking cookies geplaatst door derden. Meer informatie over cookies?
www.siteworks.nl vraagt u éénmalig om het gebruik van cookies toe te staan. Meer informatie  

Siteworks maakt website beheer eenvoudig

Met Siteworks CMS kunt u eenvoudig uw eigen website, webshop of e-mailcampagnes beheren.

Tips voor zoekmachine optimalisatie

Optimaliseer de content van je website zelfGevonden worden in de zoekmachines en dan? Geef uw bezoeker de informatie die hij verwacht: op een helder en duidelijk ingedeelde pagina waar door middel van 'koppen snellen' vlug doorheen gekeken kan worden of de pagina aan de verwachtingen voldoet.

Een belangrijk deel van zoekmachine optimalisatie bestaat eigenlijk uit 'content optimalisatie' oftewel het optimaliseren van de inhoud van je webpagina's. Zorg ervoor dat de woorden waarop je gevonden wil worden op een natuurlijke manier in de tekst van de pagina verwerkt zijn.

Overzichtelijk

Een bezoeker wil graag prettig leesbare teksten zien en uitgenodigd worden om verder te lezen. Daarom is het belangrijk om altijd de leesbaarheid van uw pagina's  in het achterhoofd te houden. Zorg daarom voor een overzichtelijke indeling met een titel (kop 1) en tussenkopjes (kop 2) om uw tekst in 'hapklare brokken'op te delen.

Zelf de zoekmachine vriendelijkheid van uw website vergroten

  • Gebruik van keywords in de titel: zorg voor een goed gekozen titel (die aangeeft waar de betreffende pagina over gaat). Deze woorden moeten ook worden gebruikt in de tekst van de betreffende pagina. De titel is het eerste dat in het oog springt bij de bezoeker en dient te verwoorden waar de betreffende pagina over gaat. 
  • Gebruik van keywords in de tekst: bezoekers komen op uw site omdat ze op zoek zijn naar bepaalde informatie. Ze verwachten bepaalde informatie naar aanleiding van hun zoekopdracht, indien u de bezoeker deze informatie niet biedt, zullen ze weer weggaan van uw site. Zorg er daarom voor dat de zoekwoorden waarvan u verwacht dat uw bezoeker deze gebruikt, zich in de tekst van uw pagina bevinden.
  • Bij elkaar plaatsen van zoektermen waarop u gevonden wilt worden: vergeet hierbij niet dat de tekst leesbaar moet blijven. Een tekst die prettig leest nodigt eerder uit om verder te lezen, dan een aaneenschakeling van zoektermen.

Wat kunt u beter niet doen

Van sommige technieken is inmiddels bekend dat deze een negatief effect kunnen hebben op de zoekresultaten. U moet deze technieken vermijden. Omdat de wijze waarop zoekmachines werken steeds veranderd, wordt er steeds meer bekend over technieken die niet eerlijk zijn om hogerop te eindigen in de zoekresultaten. Deze acties worden zelfs bestraft door de zoekmachines met een lagere waardering van uw website.

  • Onzichtbare tekst op uw webpagina plaatsen: sommige mensen sommen een heleboel trefwoorden op de pagina staan die voor een gewone bezoeker niet te zien zijn. (Bijvoorbeeld witte tekst op een witte achtergrond) Zoekmachines als Google zijn inmiddels zo geavanceerd dat ze deze techniek kunnen bestraffen, u komt dus niet hoger maar juist lager in de zoekresultaten.
  • Aanmelden bij zogenaamde linkfarms: Pagina's met (betaalde) links die naar elkaar linken om op die manier hoger in de zoekresultaten te komen. Ook deze wijze van zoekmachine positieverbetering wordt inmiddels afgestraft en is dus weggegooid geld.
  • (Veel) geld uitgeven aan bedrijven die u garanties bieden op een hoge positie in zoekmachines: Uw positie is niet alleen afhankelijk van uw eigen site, maar ook van uw concurrenten.  
  • Niet organische landingspages gebruiken: een landingspagina is de pagina waar de bezoeker op terechtkomt als hij/zij via een andere site een link naar uw site aanklikt. Indien de zoekmachine een pagina tegenkomt die alleen maar bestaat uit een mooi plaatje (bijvoorbeeld een pagina in Flash), dan kan de zoekmachine niet verder en is deze pagina voor de zoekmachine dus niet interessant. Zodra de landingspagina een onderdeel uitmaakt van uw websitestructuur en de bezoeker dus verder kan kijken naar andere interessante informatie op uw site is de kans op conversie groter.